zondag 18 augustus 2019

VOLG MIJ!



CHRISTEN ZIJN:

( = ZICH ONDERWERPEN AAN GOD!)

VOLG MIJ!

VOLG MIJ.


Ik kom helaas maar al te dikwijls tot de vaststelling dat veel christenen, soms te dikwijls compromissen sluiten met de wereld, waardoor hun glans van hun christelijke levenswandel, gedeeltelijk of totaal verloren raakt.(is ons hart eigenlijk nog wel bij de Heer?)- De apostel Paulus raad ons nochtans het volgende aan:"Houdt uw geest gericht op de dingen die boven zijn, niet op de dingen die op de aarde zijn.”
(Kolossenzen 3:2)   Sommigen vrezen ook de spot van hun omgeving, het is niet voor niks dat Jezus ons in de zaligsprekingen zegt:
 Zalig zijt gij, wanneer men u beschimpt, vervolgt en lasterlijk van allerlei kwaad beticht om Mijnentwil. Verheugt u en juicht, want groot is uw loon in de hemel. Zo immers hebben ze de profeten vervolgd die voor u geleefd hebben.”
(Matteus 5:11-12) Een leerling van Jezus kwam hem vragen om hem te mogen volgen, maar vroeg hij: “Laat mij eerst nog mijn vader die gestorven is gaan begraven. Jezus antwoordde hem: ‘Laat de doden hun doden begraven, volg mij!’ 
(Matteus 8:21-22) M.a.w. als er mensen zijn die onze christelijke levenswandel bekritiseren, laat hen voor wat ze zijn, namelijk  levende doden, en Jezus zegt dan laat de doden hun doden begraven, en kijkt niet om, maar doe waartoe je geroepen bent! (Volg mij.)
Laat u dus in uw geloof niet leiden door menselijke overwegingen, maar wel door wat God wil!

 Een christen is ertoe geroepen zich totaal te geven  aan God. Dit is wat Maria ons komt vragen in DE BOODSCHAP VAN LA SALETTE, dat we ons zouden onderwerpen aan God… en niet aan de wereld!
Jezus zei ook: Bemin God met je hele hart en met je hele ziel, met je hele verstand en met alles wat je hebt.” (Marcus 12:30)
Jezus drukte zich nog radicaler uit toen hij zei:
"U moet naar binnen gaan door de nauwe poort, want de poort en de weg die naar de ondergang leiden zijn ruim en breed en VELEN gaan die weg. Maar de poort en de WEG die naar het LEVEN leiden zijn NAUW EN SMAL en maar WEINIGEN vinden die weg!" (matteus 7:13-14)

de poort en de WEG die naar het LEVEN leiden zijn NAUW EN SMAL en maar WEINIGEN vinden die weg!

U ziet, wie op zijn lauweren zit te rusten als christen, en denkt straks zomaar in de eeuwigheid al fluitende binnen zal stappen, die zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen!(Jezus zegt ons toch:"Doe uw best om binnen te gaan door de nauwe deur..."en niet...het zal wel als vanzelf gaan!
Wie zich inspant om zich totaal te onderwerpen aan God, kan aanspraak maken op een plaats in de eeuwigheid.

Aan de slag dus, wees als “nieuwe mensen” die vurig zijn in geloof, woord en daad!
“Hef daarom uw slappe handen op, strek uw knikkende knieën, en kies rechte paden, zodat een voet die gekneusd is niet verder ontwricht raakt, maar juist geneest.”
( Hebreeën 12: 12-13)



De H. apostel paulus roept ons op ons reeds NU te bekleden met “de NIEUWE MENS”: uit de brief van de H.apostel Paulus aan de Romeinen, fhdst 12:2:"Stem uw gedrag niet af op deze wereld. Word andere mensen, met een nieuwe gezindheid. Dan bent u in staat om uit te maken wat God van u wil, en wat goed is, welgevallig en volmaakt!”

ALS MIJN VOLK ZICH NIET WIL ONDERWERPEN BEN IK GEDWONGEN DE ARM VAN MIJN ZOON TE LATEN GAAN, HIJ IS ZO ZWAAR EN ZO DRUKKEND DAT IK HEM NIET LANGER TEGENHOUDEN KAN.”
(Maria in LA SALETTE.)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.