woensdag 19 augustus 2020

MARIA KONINGIN VAN HEMEL EN AARDE- 22 augustus

 

 

 

GEBED TOT MARIA VORSTIN VAN HEMEL EN AARDE:

 

 door de H. Grignion de Montfort:

  

 

 O Goddelijke Wijsheid, vorstin van hemel en aarde,

Nederig aan uw voeten uitgestrekt vraag ik vergiffenis voor de stoutmoedigheid waarmee ik het aandurf om over uw grootheid te spreken, terwijl ik toch zo onwetend en zondig ben.

 

Let niet, zo bid ik u, op de duisternis van mijn geest en de onzuiverheid van mijn mond,

Ofwel indien u er acht op slaat, doet het dan om ze te vernietigen met een blik van uw ogen en met een ademtocht van uw mond.

 

U  bent zo schoon en lieflijk,

U hebt mij voor zoveel kwaad behoed en mij met zoveel weldaden overladen, en toch wordt u zo miskend en misprezen. Hoe zou u dan willen dat ik zweeg?

Wanneer ik probeer U in de wereld bekend te maken,  dan is het omdat u zelf  belooft hebt dat allen die U aan het licht brengen en openbaren, daarmee het eeuwig leven zullen hebben.

 

Zegen en verlicht, vanaf uw verheven troon, al datgene wat ik ga doen en zeggen omtrent U, zodat allen die het zullen horen, worden ontvlamd met een nieuw verlangen om U te beminnen en U te bezitten in de tijd en eeuwigheid… Amen.

(H.Grignion de Montfort.)

 

 

 

 

  “MARIA, VORSTIN VAN HEMEL EN AARDE in LA SALETTE”


 


 

O MARIA, VORSTIN VAN HEMEL EN AARDE, BID VOOR ONS.💙

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.