maandag 24 juni 2019

DE BERG TE LA SALETTE


DE BERG TE LA SALETTE: (gedicht)

"Het heiligdom van La Salette, op de berg van La Salette (Franse alpen.)

de BERG te La Salette:

Ik wil een huis bouwen op deze berg...
Hoog op de top waar de vredige beekjes vloeien
Om mijn dorstige ziel te lessen
Ik kan mijlenver zien op deze berg...
Problemen lijken zo nietig dat zij bijna verdwijnen
Heer, ik ben hier graag op deze berg...

Mijn geloof wordt gesterkt door alles wat ik zie
Geloven lijkt zo gemakkelijk op deze berg
Ik zou wel willen wonen op deze berg...
En het lijden van elke dag ver van me weghouden
Maar ik kan niet op deze berg blijven...

Ik zei dat ik zou gaan, Heer, waarheen U me leidt
Want waar U bent, wil ik bovenal zijn
En ik ben weer klaar voor de vallei...
Mijn geloof is gesterkt door alles wat ik heb gezien.

U brengt me hier op deze berg,
Om me toe te rusten voor de vallei,
Wetend dat U met mij zal gaan…

BRON: website La Salette
      (Zie Diversen: Mensen van de weg: enkele mooie gedichten.)


"DE BERG VAN LA SALETTE"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.